Phumelela och Höjden möts

Idag har jag haft filmvisning på förskolan Phumelela i Mbekweni. Barn och personal från förskolan Höjden i Halmstad har ett utbyte med dem sedan ett år tillbaka. Länken emellan är Nallen Gossis och jag. Vid förra resan i oktober filmade vi för att kunna visa barnen på Höjden hur barn i Mbekweni har det och hur deras förskola fungerar och vad de gör där. Gossis (och jag) visade sedan filmen för Höjden. Nu var det Phumelelas tur att titta på film. Idag hade Gossis (och jag) en film med som skildrade en dag på Höjdens förskola. Allas blickar var fastnaglade vid filmduken och det utbröt jubel när Höjdens barn hade gympa! Då for alla upp och gjorde samma övningar som Olle, Tindra, Amanda m fl. på avdelningen Ugglebo. Gossis hade också med sig teckningar från Sverige som han delade ut. Även personalen fick nya idéer hur de skulle kunna utveckla sitt pedagogiska arbete. En mycket lyckad förmiddag!

/ Birgitta Jönsson, Mbekweni, 2011-03-01




Kommentarer
Postat av: Anki Tallberg

Oj, vad roligt att barnen tyckte det var roligt. Det måste ha varit spännande för dom att få se hur våra barn har det och vad vi gör på vår förskola. Tack Birgitta J för gott arbete. Detta kommer våra barn bli glada över./ Kram från oss på Höjden

2011-03-01 @ 17:36:36
Postat av: Lisa

Härligt! Vilken gåva att som barn få ta del av andra barns liv i världen...berikande och spännande! Gossis och B2...vilket team!!

2011-03-01 @ 20:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0