Distriksstämma i Centerpartiet

I lördags var det distriksstämma för Centerpartiet i Halland. Vi var på Katrinebergs folkhögskola och över 200 personer hade samlats där. Helene och Margareta gjorde iordning för att genomföra ett lotteri för vår insamling. Vi hade med material som vi köpt in i Mbekweni i höstas och nu i vår. Jag höll en presentation om vad som hänt under 2008 och att vi nu inlett en ny treårs period med bidrag från Forum Syd. Det fick bli en lite forserad presentation eftersom programmet var försenat, men som jag uppfattade, så var det uppskattat . Inte minst efter vad resultatet av lotteriet utvisade. Över femtusen kronor köptes det lotter för. Jag passade vid avslutningen även på att tacka avgående ordföranden riksdagsman Jan Andersson för det intresse och engagemang han alltid visat för vårt projekt. Han fick en nål med Sydafrikanska och Svenska flaggan på. Vi hoppas också att han någon gång på plats ska kunna följa vårt arbete. Samtidigt överlämnade jag en likadan nål till nye ordföranden Harald Lagerstedt med en förhoppning om att han ska vara lika intresserad av vårt arbete som Jan.
Sven-Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0